A+ A A-

Napój energetyczny dla biegaczy

Każdy biegacz potrzebuje paliwa, a na pewno nawodnienia, dzięki któremu będzie w stanie dokończyć bieg. Tym, którzy biegają 5km z pewnością wystarczy butelka wody mineralnej, lecz pokonujący nieco dłuższe dystanse potrzebują czegoś, co da im „kopa”, uzupełni straty magnezu i potasu oraz wspomoże regenerację wyczerpanego organizmu. Tak naprawdę wybierając najlepszy napój energetyczny dla biegaczy należy zwracać uwagę nie tylko na to, czy zapewni on nam zastrzyk energii, lecz również na to, czy zawiera niezbędne składniki do nawodnienia i regeneracji

Warto w tym miejscu podkreślić, że pisząc napój energetyczny dla biegaczy nie mamy tutaj na myśli popularnych „energetyków” znajdujących się na półkach marketów i sklepów spożywczych, ale napoje izotoniczne, hipotoniczne i hipertoniczne dla osób aktywnych, które sprzedawane są w sklepach dla biegaczy. Problem jednak w tym, że tychże napoi jest cała masa i trudno odnaleźć się w ofercie. Dlatego właśnie postanowiliśmy ułatwić wybór wskazując, na co należy zwracać uwagę

Napój energetyczny dla biegacza powinien nawadniać, odbudowywać glikogen w mięśniach i odsuwać w czasie wyczerpanie zapasów węglowodanów zlokalizowanych w mięśniach. I w zależności od tego, jak długi jest to bieg powinniśmy wybrać napój izotoniczny lub hipotoniczny, a po bieganiu hipertoniczny

Co pić podczas biegu i po treningu

Napój izotoniczny

Dla biegaczy krótkodystansowych  / najbardziej zbliżony do osocza naszej krwi, który w podstawowym stopniu nawadnia organizm i zaspokaja pragnienie

Napój hipotoniczny

Dla biegaczy długodystansowych / napój, który posiada niższą osmolalność niż osocze naszej krwi oraz zawiera nieco mniejszą ilość cukru. Dzięki temu nie odczuwamy pragnienia, lecz aby przyspieszyć wchłanianie do układu pokarmowego i transport do mięśni napój powinien być wzbogacony o potas i sód

Napój hipertoniczny

PO BIEGANIU !!! Napój, którego podstawowym zadaniem jest dostarczenie energii, dlatego z reguły zawiera większą ilość węglowodanów. Po bieganiu nawodnienie organizmu nie jest już tak ważne, a dużo bardziej istotne jest odzyskanie wigoru

Chociaż ostatnie badania wykazują, że nie warto sięgać po bieganiu po napoje hipertoniczne, ponieważ są znacznie lepsze źródła dostarczające energię. Zamiast fruktozy lub glukozy, korzystniej jest sięgnąć po produkty zawierające proteiny. Napoje wzbogacone o białko zastosowane po treningu znacznie szybciej pozwalają odzyskać siłę i korzystniej wpływają na zdrowie

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Powrót na górę

Wyszukiwarka

Odżywianie

Ostatnio dodane biegi

No events

Kalendarz biegów

December 2017
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Dołącz do nas na facebooku

Zgłoś bieg

Wyszukaj bieg