A+ A A-

Jak przygotować domowy napój izotoniczny?

Niemal każdy zna slogan reklamowy „Cukier krzepi”. Być może hasło to mogło zachęcać osoby uprawiające sport przed wojną, ale dziś biegacze są znacznie bardziej wyedukowani i doskonale wiedzą, że cukier nie jest czymś dobrym.  Zamiast niego dla naszego organizmu korzystniejsze są naturalne substytuty. W sklepach jest mnóstwo napoi izotonicznych i chociaż na większości z nich znajdziemy napis „Bez cukru”, mimo wszystko zamiast niego w napoju umieszczono sztuczne substytuty. Dlatego naszym zdaniem lepszym pomysłem na nawodnienie organizmu będzie przygotowanie w domu własnej „mikstury”. Jak przygotować domowy napój izotoniczny?

Napój izotoniczny, to nic innego jak napój, który nawadnia organizm, dostarcza witamin i pomaga nabrać sił po treningu. Aby zrobić izotonik samemu potrzebne będą elementy, dzięki którym uzupełnimy to, co straciliśmy wraz z potem podczas aktywności fizycznej. Woda mineralna jest tutaj niezbędna, lecz ona sama nie załatwi wszystkiego. Trzeba do niej dodać składniki, które sprawią, że lepiej i szybciej wchłonie się do mięśni. Gdy już tworzymy taką miksturę warto do niej dodać cukier ... lecz naturalny na przykład w postaci miodu

Przepis na napój izotoniczny

500 ml niegazowanej wody mineralnej - zalecamy wykorzystanie wody niskosodowej lub wysokosodowej, a w przypadku zwykłej wody mineralnej można dodać ok. 4 gramów soli kuchennej. Jej dodatek sprawi, że wszystkie minerały lepiej będą wchłaniane do organizmu, a śladowa ilość mimo wszystko nie zaszkodzi

Owoce cytrusowe - wystarczy wycisnąć sok z jednej cytryny lub pomarańczy. Owoce cytrusowe oprócz niezaprzeczalnych walorów smakowych, oczyszczają organizm, przyspieszają metabolizm i dodają energii

Łyżka miodu - miód jest doskonałym substytutem tradycyjnego cukru. Dostarcza energii, wzmacnia odporność i szybko wchłania się do organizmu. Należy jednak uważać, ponieważ miód i ryby, to najczęstsze alergeny i osoby z wrażliwym układem pokarmowym mogą go źle znosić !!!

Mięta - dodaje orzeźwienia i eliminuje nieprzyjemny smak po dodaniu soli

Wszystkie składniki należy dokładnie wymieszać i można spożywać w trakcie treningu lub tuż po. Taki domowy napój izotoniczny z pewnością będzie dużo zdrowszy niż te dostępne w sklepach spożywczych, ponieważ będziemy mieli pewność, że nie ma w nim sztucznych barwników i wszechobecnej chemii

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Powrót na górę

Wyszukiwarka

Odżywianie

Ostatnio dodane biegi

No events

Kalendarz biegów

December 2017
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Dołącz do nas na facebooku

Zgłoś bieg

Wyszukaj bieg