A+ A A-

Bieganie, by pozbyć się stresu

Bieganie a stresJak pozbyć się stresu? Jednym z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów jest oczywiście ... bieganie. Wydzielające się w trakcie biegania endorfiny są najlepszym antydepresantem i wprowadzają umysł i ciało w błogi stan. Zanim jednak wskoczysz w sportowe buty i ciuchy musisz najpierw zastanowić się, bowiem zamiast pozytywnego efektu, doprowadzisz organizm do wyczerpania. Pamiętać należy przede wszystkim o szybkim rytmie serca i wyższym ciśnieniu podczas silnych emocji. Szybki bieg zamiast ustabilizować je, spowoduje podwyższenie tychże wartości. Oto kilka sugestii, jak pozbyć się stresu podczas biegania?

Czytaj dalej...

Czy biegać zimą?

Czy biegać zimąKrótki dzień, niska temperatura na zewnątrz i zagrożenie potencjalnym opadem deszczu lub śniegu skutecznie zniechęcają wielu początkujących biegaczy. Zamiast pójść pobiegać w tak niesprzyjających warunkach trzeba nie lada charakteru, hartu ducha i mocnej woli. Pokonianie słabości i odbycie kolejnego treningu jest niezwykle trudne. Wiele osób, które zaczynają swoją przygodę z bieganiem stawia sobie pytanie, czy biegać zimą? Czy trening o tej porze roku przyniesie pozytywne skutki? A może raczej powinniśmy zaniechać aktywności fizycznej aż do wiosny? Argumentów na NIE wcale nie brakuje, jak również na TAK. Naszym zdaniem bieganie w zimie może przynieść same pozytywne efekty, oczywiście pod warunkiem, że dobrze przygotujemy się do chłodu i śniegu

Czytaj dalej...

Jak oddychać w czasie biegu?

jak prawidłowo oddychać w trakcie bieguWielu osobom wydaje się, że aby szybko biegać wystarczy założyć dobre buty do biegania i regularnie ćwiczyć. Nie każdy jednak wie, że najbardziej istotna jest umiejętność ... oddychania podczas biegu. Chociaż wydaje się to banalnie proste, bo przecież każdy wie, że należy wciągać powietrze nosem, a wypuszczać ustami, mimo wszystko nie da się tak oddychać w trakcie biegu, ponieważ bardzo szybko dostaniemy zadyszki lub zaczniemy oddczuwać ból w brzuchu. Chyba, że biegamy japońską metodą Slow Jogging polegającą na bardzo powolnym biegu, wówczas nie musimy zbytnio o tym myśleć. Ale jeżeli zamierzasz osiągać w najbliższym czasie jakieś przyzwoite wyniki, musisz poznać technikę prawidłowego oddychania w trakcie biegania

Czytaj dalej...

Jak rozgrzewać się i chłodzić?

rozciąganie mięśni po treningu biegowymPoczątkujący biegacze bardzo często lekceważą rozgrzewkę przed bieganiem i nie zawsze wiedzą, jak należy kończyć trening. Najczęściej jest tak, że spontanicznie zakładają buty, wskakują w ciuchy do biegania i rozpoczynają bieg, a po treningu lub już w trakcie biegu dziwią się, dlaczego bolą kolana, kostki i ścięgno Achillesa. Rozgrzewanie organizmu jest bardzo istotne i każdy bieg powinien rozpoczynać się od dobrej rozgrzewki i kończyć tak zwanym schłodzeniem organizmu. Aby osiągać dobre wyniki i nie nabawić się kontuzji powinno się zadbać o zaopatrzenie mięśni w tlen. Zwiększamy w ten sposób ich temperaturę, dzięki czemu stają się bardziej elastyczne i wydajne. Tętno nie może gwałtownie rosnąć, ponieważ obciążane jest serce i zamiast zbawiennych skutków biegania, będą urazy

Czytaj dalej...

7 kluczowych porad dla nowych biegaczy

Porady dla początkującego biegaczaJeśli jesteś początkującym biegaczem możesz być przytłoczony natłokiem informacji, który jest dostępny w sieci, a większość portali dla biegaczy adresuje swoje artykuły do osób zaawansowanych zupełnie zapominając o nowicjuszach. W tym całym gąszczu trudno jest znaleźć bazowe dane, które powinien wziąć sobie do serca ktoś, kto rozpoczyna swoją przygodę z joggingiem. Jeżeli jednak weźmiesz pod uwagę siedem kluczowych porad dla nowych biegaczy z pewnością nie zniechęcisz się do biegania, a wręcz poczujesz pełną satysfakcję. Porady te, nie wiążą się z wydatkiem ogromnej kwoty pieniędzy, ponieważ bieganie można rozpocząć angażując naprawdę niewielką sumę, a niejednokrotnie korzystając ze sprzętu i odzieży, które wykorzystywane na co dzień

Czytaj dalej...

Prawidłowa postawa ciała podczas biegania

Prawidłowa sylwetka podczas bieganiaWielu biegaczy nie osiąga dobrych wyników w bieganiu, ponieważ przyjmują niewłaściwą pozycję. Prawidłowa postawa ciała podczas biegania pozwala na bieg szybszy, bardziej efektywny, ale przede wszystkim na mniej kontuzjogenny. To w jaki sposób biegamy ma niezwykle istotny wpływ na dynamikę i dotlenienie naszego organizmu. Garbiąc się lub pochylając dostarczamy zbyt mało tlenu do płuc, co w konsekwencji doprowadza do szybkiego przemęczenia. Podczas biegu nie tylko chodzi o to, by szybko i sprawnie przebierać nogami, lecz należy wprawić w ruch niemal całe ciało. Szybkie bieganie podobnie jak szybkie pływanie wymaga zaangażowania niemal wszystkich mięśni, kości i stawów

Czytaj dalej...

Regeneracja po bieganiu

Jak zregenerować ciało po bieganiuPolacy są coraz częściej aktywni ... i całe szczęście. Organizowane regularnie maratony, półmaratony, różnego rodzaju biegi przełajowe, a także zawody, są dowodem na to, że jeste oraz więcej biegaczy… i dobrze! Bieganie, to sport dostępny prawie dla każdego, który nie wymaga specjalistycznego sprzętu, bowiem wystarczą dobre buty, spodenki, t-shirt i możemy ruszać w drogę po osiedlu, parku, w lesie. Biegając wyłączamy myślenie o problemach dnia codziennego skupiając się na byciu tu i teraz. Odpowiednie przygotowanie do maratonu – a i owszem, trenujemy, rozciągamy mięśnie, stosujemy odpowiednią dietę, aby wzmocnić organizm, a także zasilić go przed walką z samym sobą, przed pokonaniem własnych słabości i kolejnych dystansów. Zazwyczaj punktem kulminacyjnym jest dla nas start, a właściwie meta – moment, gdy uda nam się dokończyć bieg. Zazwyczaj niezależnie od zajętego miejsca, nie to się przecież liczy najbardziej. Często po wielomiesięcznych przygotowaniach, uwieńczonych morderczym biegiem, padamy na łóżko wierząc, że kilkunastodniowy odpoczynek jest nam potrzebny. Nic bardziej mylnego! Regeneracja po bieganiu – słowo klucz. Wytrych, który otwiera drzwi do pełni zdrowia, do kolejnych możliwości, z których chcemy skorzystać w przyszłości. Odpowiednio dobrane ćwiczenia pozwolą nam trenować dalej, nie narażając naszego ciała na kontuzje, ale również nie pozwalając na spadek formy pomiędzy intensywnymi wyczynami

Czytaj dalej...

Bieganie metodą Biegnij - Maszeruj

Technika biegania GallowayWiększość początkujących biegaczy bardzo szybko zniechęca się do biegania już po pierwszym treningu. Niestety w wielu przypadkach wygląda to tak, że pod wpływem impulsu lub pod namową znajomych wskakują w buty biegowe i idą biegać, a po  kilomatrach stwierdzają, że nie mają już siły, że podjęli się zbyt karkołomnego wyzwania i zastanawiają się, jak to jest możliwe, że ktoś przebiegnie maraton lub ultramaraton. Gdyby ktoś opowiedział im o metodzie Biegnij - Maszeruj zwaną inaczej Metodą Galloway'a, z pewnością uznaliby, że jogging stanie się ich sposobem na życie i wcale nie jest takie trudne. Co ciekawe, z metody tej korzystają nie tylko początkujący biegacze, lecz również Ci zaawansowani, którzy przygotowują się do pokonania długich dystansów

Czytaj dalej...

Jakie powinno być tempo biegu?

jakie powinno być tempo bieguJedną z najważniejszych rzeczy, którą musimy nauczyć się jest nie tylko technika biegu, lecz również umiejętność ustalenie tempa biegu. Najczęściej popełnianym błędem przez początkujących biegaczy jest zbyt wysokie tempo, które powoduje, że po kilkuset metrach brakuje nam tchu. Bieganie długodystansowe, to nie biegi sprinterskie. Warto pamiętać o kluczowej zasadzie, która mówi, że „IM WOLNIEJ BIEGNIEMY, TYM DALEJ DOBIEGNIEMY”

Problem ten pojawia się szczególnie u osób grających w piłkę nożną, gdzie w zasadzie prowadzi się szybkie biegi, na krótkich dystansach, lecz ich ilość jest bardzo duża. Wielu osobom wydaje się, że skoro ktoś dużo biega na boisku, to z pewnością będzie świetnym maratończykiem. A tymczasem podczas biegania na dłuższe dystanse trzeba nauczyć się regulować tempo i stopniowo budować formę

Czytaj dalej...

Jak rozpoczynać bieg i kończyć?

Rozgrzewka przed bieganiemBieganie zawsze należy zaczynać od rozgrzewki, natomiast na zakończenie biegu niezbędne jest stopniowe zwalnianie. Dlaczego jest to tak ważne? Dobra rozgrzewka rozszerza naczynia krwionośne, dzięki czemu mięśnie są dobrze zaopatrzone w tlen. Podnosi się również „temperatura mięśni "dla optymalnej elastyczności i efektywności. Dzięki powolnemu podnoszeniu tętna minimalizujemy przeciążanie serca, dlatego jest to bardzo ważne, gdy rozpoczynamy bieg

Podobnie jest w trakcie biegu, gdy nagle postanowimy zatrzymać się. Można w ten sposób dostać zawrotów głowy, ponieważ gwałtownie hamujemy przepływ krwi w organizmie. Gdy tętno i ciśnienie krwi spada w szybkim tempie nasze ciało nie jest w stanie zareagować pozytywnie.

Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS

Wyszukiwarka

Odżywianie

Ostatnio dodane biegi

No events

Kalendarz biegów

December 2017
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Dołącz do nas na facebooku

Zgłoś bieg

Wyszukaj bieg