A+ A A-

Bieganie, by pozbyć się stresu

Bieganie a stresJak pozbyć się stresu? Jednym z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów jest oczywiście ... bieganie. Wydzielające się w trakcie biegania endorfiny są najlepszym antydepresantem i wprowadzają umysł i ciało w błogi stan. Zanim jednak wskoczysz w sportowe buty i ciuchy musisz najpierw zastanowić się, bowiem zamiast pozytywnego efektu, doprowadzisz organizm do wyczerpania. Pamiętać należy przede wszystkim o szybkim rytmie serca i wyższym ciśnieniu podczas silnych emocji. Szybki bieg zamiast ustabilizować je, spowoduje podwyższenie tychże wartości. Oto kilka sugestii, jak pozbyć się stresu podczas biegania?

 

Bieganie ze znajomymi

Jeżeli Twoje problemy wynikają ze stresów związanych z pracą lub rodziną, dobrze jest biegać z kimś. Niemal w każdym mieście funkcjonują kluby zrzeszające biegaczy, jak chociażby ogólnopolskie Biegam Bo Lubię, które ma swoją stronę oficjalną oraz profile na Facebook’u. Bieganie w sobotni poranek, to nie tylko kolejny trening, lecz również okazja, by porozmawiać swobodnie z innymi. W ten sposób można odsunąć wszelkie negatywne emocje kierując myśli na pozytywne aspekty

Bieganie samemu

Bieganie w przeciwieństwie do sportów drużynowych, jak piłka nożna, czy siatkówka powoduje, że zostajesz ze swoimi problemami zupełnie sam (sama). W trakcie biegu trudno jest zupełnie wyłączyć myślenie, przynajmniej do momentu wydzielenia się endorfin. Nie będzie łatwo zapomnieć o problemach, gdy pobiegniesz starą utartą trasą, którą zwykle pokonujesz. Warto rozważyć zmianę trasy, aby zająć umysł zupełnie czymś innym. Nowe budynki, nowe miejsca spowodują, że konieczne będzie przesunięcie myśli w innym kierunku. A może bieg w lesie? Mnóstwo korzeni, nierówny teren zmuszą do intensywniejszej pracy mózgu, aby uniknąć kontuzji

Pamiętaj o oddechu

Oddychanie w czasie biegania będąc zestresowanym jest szczególnie istotne. Problem płytkiego oddechu w trakcie silnego wzburzenia pojawia się niezwykle często. Zapanowanie nad nim jest trudne, aczkolwiek nie niemożliwe do wykonania. Jak oddychać w trakcie biegu dowiesz się z naszego artykułu w sekcji Biegowe ABC.

Biegałem wczoraj. Dzisiaj też powinienem?

Wczorajszy trening pozwolił Ci opanować stres, a dzisiaj podenerwowanie ponownie daje o sobie znać? Pomyślisz „Dziś znów wskoczę w buty i pobiegam”. Nic bardziej mylnego. Organizm potrzebuje regeneracji. Treningi każdego dnia bez specjalnej diety są niewskazane. Tylko zawodowcy trenują codziennie. Amator powinien ćwiczyć z umiarem

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Więcej w tej kategorii: « Czy biegać zimą?
Powrót na górę

Wyszukiwarka

Odżywianie

Ostatnio dodane biegi

No events

Kalendarz biegów

July 2018
M T W T F S S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Dołącz do nas na facebooku

Zgłoś bieg

Wyszukaj bieg