A+ A A-

Jakie powinno być tempo biegu?

jakie powinno być tempo bieguJedną z najważniejszych rzeczy, którą musimy nauczyć się jest nie tylko technika biegu, lecz również umiejętność ustalenie tempa biegu. Najczęściej popełnianym błędem przez początkujących biegaczy jest zbyt wysokie tempo, które powoduje, że po kilkuset metrach brakuje nam tchu. Bieganie długodystansowe, to nie biegi sprinterskie. Warto pamiętać o kluczowej zasadzie, która mówi, że „IM WOLNIEJ BIEGNIEMY, TYM DALEJ DOBIEGNIEMY”

Problem ten pojawia się szczególnie u osób grających w piłkę nożną, gdzie w zasadzie prowadzi się szybkie biegi, na krótkich dystansach, lecz ich ilość jest bardzo duża. Wielu osobom wydaje się, że skoro ktoś dużo biega na boisku, to z pewnością będzie świetnym maratończykiem. A tymczasem podczas biegania na dłuższe dystanse trzeba nauczyć się regulować tempo i stopniowo budować formę

W zasadzie pozytywne efekty biegania pojawiają się wówczas, gdy jesteśmy w stanie biec minimum przez 30 minut. Po tym czasie w organizmie uwalniane są endorfiny (hormon szczęścia) oraz spalana jest tkanka tłuszczowa

Początkującym biegaczom bieganie przez minimum pół godziny wydaje się niemożliwe, lecz spokojnie! Są metody, które pozwolą stopniowo poprawić możliwości układu wydolnościowego naszego organizmu

Podstawową metodą, łatwą do zaadoptowania przez każdego początkującego biegacza jest system biegnij – maszeruj. W wielkim skrócie mówiąc metoda polega na tym, iż przechodzimy do spaceru w momencie, gdy nie możemy już dalej biec. Zaplanujmy sobie stałą trasę około 2-3 kilometrów i jeżeli nie mamy sił, by przebiec ją całą, wówczas na pewnych odcinkach możemy maszerować, by odzyskać energię i kiedy ona do nas wróci możemy dalej pokonywać założoną trasę. Po kilku razach będziemy w stanie przebiec założony odcinek już bez marszu. Tak metoda jest najlepszym systemem na budowanie formy

Pamiętajmy też, że wszystko leży w naszej psychice i tak naprawdę od naszego podejścia dużo zależy, czy będziemy w stanie przebiec określony odcinek. Wychodząc z domu nie powinniśmy negatywnie myśleć o tym, że nie damy rady pokonać na przykład 5 km, ponieważ z pewnością tak będzie i wypalimy się po 3 km. Stosujmy zasadę, że pozytywne myślenie jest najważniejsze

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Powrót na górę

Wyszukiwarka

Odżywianie

Ostatnio dodane biegi

No events

Kalendarz biegów

December 2017
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Dołącz do nas na facebooku

Zgłoś bieg

Wyszukaj bieg