A+ A A-

Bieganie metodą Biegnij - Maszeruj

Technika biegania GallowayWiększość początkujących biegaczy bardzo szybko zniechęca się do biegania już po pierwszym treningu. Niestety w wielu przypadkach wygląda to tak, że pod wpływem impulsu lub pod namową znajomych wskakują w buty biegowe i idą biegać, a po  kilomatrach stwierdzają, że nie mają już siły, że podjęli się zbyt karkołomnego wyzwania i zastanawiają się, jak to jest możliwe, że ktoś przebiegnie maraton lub ultramaraton. Gdyby ktoś opowiedział im o metodzie Biegnij - Maszeruj zwaną inaczej Metodą Galloway'a, z pewnością uznaliby, że jogging stanie się ich sposobem na życie i wcale nie jest takie trudne. Co ciekawe, z metody tej korzystają nie tylko początkujący biegacze, lecz również Ci zaawansowani, którzy przygotowują się do pokonania długich dystansów

Podstawy metody Biegnij - Maszeruj

Metoda ta w największym skórcie polega na tym, że z góry planujemy przebiec określony dystans. Biegając pierwszy, czy drugi raz nie próbujmy biec do chwili, gdy zupełnie zabraknie nam sił i tchu. Trzeba ustalić, na jakim dystansie nam zależy. Na początek powiedzmy, że wystarczy 5 km i taki odcinek musimy pokonać za wszelką cenę. Każdy początkujący biegacz ma problemy z ustaleniem właściwego tempa biegu i nic w tym dziwnego. Dlatego często już po pierwszym kilometrze zatrzymują się, by złapać oddech. Tylko zamiast stać w miejscu, trzeba zmierzać w kierunku mety zwyczajnie maszerując. Już po kilku treningach zauważysz, że więcej biegniesz, a znacznie mniej maszerujesz

Właściwie najlepiej zrobisz, gdy zaczyniesz bieg od pięciominutowego spaceru, gdyż pomaga to rozgrzać mięśnie. Następnie rozpoczynamy krótki bieg i wykonujemy te czynności naprzemiennie. Kiedy zmęczymy się przechodzimy do spaceru, by po ustabilizowaniu ciśnienia rozpocząć bieg na nowo. Początkujący biegacze mogą ćwiczyć w ten sposób, iż np. po 1 minucie biegu, spacerują 7 minut. Wszystko zależy od wagi, wieku i wytrzymałości

Należy powtarzać bieg / chód aż do chwili, gdy na danym odcinku (np. 2-3 km) nie będziemy w stanie biec cały czas. Najważniejsze jest tutaj, by zawsze rozpoczynać proces od spaceru, by potem przejść do biegu. Naszym mięśniom i sercu należy dostarczać stopniowych dawek, ponieważ bez rozgrzewki znacznie szybciej zmęczymy się. To pozwoli nam stopniowo wydłużać czas i dystans. Biegnąc nigdy nie powinno się czekać do momentu całkowitej utraty sił, gdyż nawet po długim spacerze nie będziemy mieli już siły na dalsze pokonywanie trasy biegnąc. Najlepszym rozwiązaniem podczas techniki biegnij / maszeruj jest wykorzystanie zegarka lub telefonu z funkcją Timer’a. Sygnał z zegarka da nam znać, w którym momencie przejść z biegu na spacer i odwrotnie. Oczywiście w miarę upływu czasu nasza wydolność wzrośnie i będziemy coraz mniej spacerować, a więcej biegać

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Powrót na górę

Wyszukiwarka

Odżywianie

Ostatnio dodane biegi

No events

Kalendarz biegów

December 2017
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Dołącz do nas na facebooku

Zgłoś bieg

Wyszukaj bieg