A+ A A-

Prawidłowa postawa ciała podczas biegania

Prawidłowa sylwetka podczas bieganiaWielu biegaczy nie osiąga dobrych wyników w bieganiu, ponieważ przyjmują niewłaściwą pozycję. Prawidłowa postawa ciała podczas biegania pozwala na bieg szybszy, bardziej efektywny, ale przede wszystkim na mniej kontuzjogenny. To w jaki sposób biegamy ma niezwykle istotny wpływ na dynamikę i dotlenienie naszego organizmu. Garbiąc się lub pochylając dostarczamy zbyt mało tlenu do płuc, co w konsekwencji doprowadza do szybkiego przemęczenia. Podczas biegu nie tylko chodzi o to, by szybko i sprawnie przebierać nogami, lecz należy wprawić w ruch niemal całe ciało. Szybkie bieganie podobnie jak szybkie pływanie wymaga zaangażowania niemal wszystkich mięśni, kości i stawów

Dlatego warto wziąć pod uwagę poniższe wskazówki dotyczące prawidłowej postawy ciała podczas biegania

Patrz w przód

Twoje oczy powinny koncentrować się na ziemi około 10 do 20 metrów przed tobą. Nie spoglądaj na nogi, ponieważ jest to niebezpieczne. Kontrolujemy wówczas co dzieje się przed nami i zmniejszamy ryzyko wypadku, czy zderzenia

Biegaj na środkowej części stopy

Ważną zasadą jest to, by nigdy nie biegać ani na palcach ani na piętach, lecz właśnie na środkowej części stopy. Lądując na palcach bardzo szybko odczujesz zmęczenie mięśni łydek i ból goleni, natomiast biegając na piętach nieco wyhamowujesz, co sprawia, iż tracimy sporą część energii, ale przede wszystkim powoduje to obrażenia ciała. Staraj się więc biegać w taki sposób, by noga lądowała na środku stopy, a następnie przetaczać ją w kierunku palców.

Trzymaj ręce na wysokości talii

Staraj się trzymać ręce na wysokości pasa, a ponadto powinny być ułożone pod kątem 90 stopni. Niektórzy początkujący biegacze mają tendencję do utrzymywania rąk zbyt wysoko (na wysokości klatki piersiowej). Biegając z wysoko podniesionymi rękoma szybko odczujemy zmęczenie i napięcie mięśni ramion i szyi.

Rozluźnij ręce

Ręce nie powinny być spięte podczas biegu, ponieważ natychmiast pojawi się drętwienie. Ręce i ramiona powinny być maksymalnie luźne. Jeżeli mimowolnie zaciskamy pięści możemy doprowadzić do ucisku na ramionach, barkach i szyi. Dlatego ręce powinny być podniesione do góry, lecz rozluźnione.

Przyjmij dobrą postawę

Biegając każdy z nas powinien być wyprostowany, a głowa lekko uniesiona do góry. Upewnij się, że nie biegniesz będąc pochylonym do góry, co często zdarza się już mocno zmęczonym biegaczom. Postawa nieco pochylona sprawia, że do naszych płuc dostaje się mniej powietrza, przez co będziemy jeszcze szybciej tracić energię.

Rozluźnij również ramiona

Ramiona powinny być rozluźnione, lecz nieco odchylone do tyłu. Nie powinno się biegać będąc zgarbionym, ponieważ ma to ogromny wpływ na oddychanie.

Ruszaj ręką w ramionach, a nie w łokciach

Twoje ramiona powinny wychylać się tam i z powrotem (w stawie barkowym), natomiast w łokciach powinny pozostawać w tej samej pozycji przez cały bieg.

Nie podskakuj

Staraj się biegać w taki sposób, by wykonywać kroki dość nisko nad ziemią. Zbyt duże wyskoki w górę i w dół powodują utratę i jednocześnie mają wpływ na stawy w stopie. Rób krótkie, lekkie kroki, tak jakbyś biegł na rozżarzonych węglach. Im wyżej odbijasz się od ziemi, tym mocniej musisz amortyzować lądowanie stopy.Nogi męczą się szybciej.

Trzymaj ręce przy sobie

Unikaj szeroko rozstawionych rąk. Jeżeli Twoje ręce są mocno oddalone od pasa, wówczas pojawia się większa tendencja do garbienia. Ręce powinny być blisko pasa i bioder, ponieważ ma to wpływ na oddychanie

Zapisz

Zapisz

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Powrót na górę

Wyszukiwarka

Odżywianie

Ostatnio dodane biegi

No events

Kalendarz biegów

December 2017
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Dołącz do nas na facebooku

Zgłoś bieg

Wyszukaj bieg